onsdag 3. april 2013

Jeg fant...

...enda ett årgangsprosjekt. 

Denne vesten husker jeg at startet på,men ikke hvilket mønster jeg brukte. Men etter å ha kikket kjapt på den, så fant jeg ut at denne skulle få bli med på påsketur.

Jeg fant vesten i samme kasse som Ludvig...

Jeg hadde felt av til ermehull, og gjort fellinger på forstykket. 
Så jeg strikket til jeg syns det ble passende åpning til ermehull. Så strikket jeg bakstykket likedan. 

Jeg valgte å ikke strikke noe mer halskant enn det som ble når jeg hadde felt av. Og ble fornøyd med kanten. 

Når vrangborden rundt ermeåpningen var strikket på, var det bare å feste trådender.
Her snakker vi ca 140 stykker! 

For å si det sånn, 
j e g   b l e   d r i t t l e i   t r å d f e s t i n g ! ! 
 
  Men resultatet ble jeg veldig godt fornøyd med. 


Etter endt påskeferie, når vesten var ferdig fant jeg ut hvilket mønster jeg hadde brukt. For jeg hadde jo dokumentert starten inne på Ravelry. 
Ble ikke v-hals på min, sånn det var på utgangspunktet, men jeg syns dette også ble bra jeg. 


For spesielt intresserte: 
Mønster: Leftovers by Alison Hansel ~i alle fall var det utgangspunktet. 
Pinner: 4,5 og 5 mm
Garn: Alpakka fra Sandnes Garn

Blir nok god og varm å ha til kjølige kvelder, når våren og sommeren etter hvert finner det for godt å komme til Trøndelag.

Nå har jeg planer om å strikke videre på en ulldress jeg startet på idag, i godt selskap. Takk for deilig lunsj, Lene

-Annette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!