søndag 29. mai 2016

Favoritte, sjal og ferdige leggvarmere

En uke har gått og jeg tenker det er på tide å ta en gjennomgang på hva jeg har jobbet med den siste uka. 

Men først må jeg bare hente meg en kopp te.....


Sånn... 


Kruset jeg bruker er fra ett keramikkservise som heter UR. 
Jeg har 6 krus med tilhørende frokostasjetter til, alle 6 i ulike fargekombinasjoner. 
Teen er en av mine favoritter, nemlig Twinings WildBerry Tea. 
Det er en god og frisk smak på teen, og jeg syns den passer i de aller fleste sammenhenger. 

Men nå, over til de prosjektene jeg har jobbet med den siste uka. 

 (2) Pimpelliese, sjal, WoolSilkLace


Jeg strikker på dette i pausene på jobb, og ser du godt etter, ser du at jeg nå såvidt har passert spissen på sjalet. 
Jeg liker garnet veldig godt, det er fantastisk å strikke med, og samtidig lukter det godt, nesten som sukkertøy.... 
Dette er akkurat passe tanketomt, så jeg klarer å strikke samtidig som jeg deltar i samtalene i pausen. 

 
(8) Domino, i rester


Dette kom fram igjen tidligere i uka, da jeg fikk ferdig leggvarmerne jeg holdt på med, for å bruke opp resten av nøstet. Så da fikk jeg strikket 1,5 rute av restene, og med en annen liten rest jeg fant, så ble det til slutt 2 nye ruter på teppet. Så ble det lagt i strikkekurva igjen, i påvente av flere rester i sånn mellomtykt garn, som passer til pinner 4 mm. 


(10) Restekasseteppe


 Jeg kom litt videre på dette her en kveld. Dette blir til sånn etter innfallsmetoden. Men det å strikke med akrylgarn er ikke noen liker veldig godt egentlig, jeg blir så statisk etterpå... 
Tanken er at dette blir ett piknikk-teppe, eller et teppe til terrassen. 
Har jo en tanke om å kunne sitte der ute, utover sommeren. Og siden vi ikke har puter i stolene våre, så kan jo ett sånt teppe gjøre nytten, både når man sitter på det eller under det.


(12) Sjal, grått/hvitt, Norsk Pelsull


 Dette kom fram igjen i går kveld, når jeg trengte å strikke bare rettmasker etter å ha strikket en del på Daybreak de siste dagene. Jeg blir så sliten i armen av vrangmasker, så til avkobling dro jeg fra dette. 
Jeg har nå 9 hvite striper, og tenker at jeg strikker til jeg har 10 striper, før jeg strikker de siste grå rillene, og hekler på kanten. Så det er jo ikke så mye igjen i grunnen.


(15) some cloudy day, Daletta

 
Som jeg skrev i forrige uke, så skulle disse strikkes ferdig til denne ukes oppdatering, og det klarte jeg!! 
Jeg har ikke blogget de tidligere, for jeg har ikke fått tatt den bildene jeg ønsket. Bildene 5åringen tok, ble veldig uklare og uten fokus, så da ble det bare ett sånt kjapt bilde for å vise at de er ferdige!! 

Mønsteret finnes i linken i prosjektnavnet. 
Jeg har strikket mine i Dale sitt Daletta-garn, på pinner 3,5 mm. Jeg har 15 repetisjoner av mønsteret, og jeg brukte 77 gram garn. 
Jeg er veldig fornøyd med disse, og tror de kommer til å bli mye brukt, om ikke nå på sommeren, så i alle fall utover høsten og vinteren. Greit med alt som er klart :)


(16) Polarstjerne, Fritidsgarn


På ukas syforening fikk jeg strikket opp ett helt nøste på denne! 
Juhuu! 
Dette har visst blitt syforenings-strikkinga mi... 
Jaja, vi får se om det fortsetter sånn, eller om jeg tar den for meg når jeg sitter her hjemme også? 


(17) Daybreak, sjal i BabyMerino


 Dette er nok det prosjektet jeg har brukt mest tid på den siste uka. Jeg er nå kommet til den 3. og siste delen. 
Dette kommer helt klart å bli ett favorittsjal!! Det er fantastisk mykt og deilig!


Så den siste uka har det helt klart gått mest i sjal, og litt i tepper. 
Til neste helg har jeg som mål at minst ett av sjalene skal være ferdige!

Og med ferdige leggvarmene så har jeg igjen "bare" 19 prosjekter. 

Nå er tekoppen tom, og jeg skal lage raske frokostrundstykker og starte på klesvasken! Juhuu!! 

Ønsker alle som er innom en finfin søndag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!