søndag 22. mai 2016

Jeg har 20, hvor mange har du?



Tekoppen og jeg er klar for en ny gjennomgang av ukas prosjekter.

Den siste uka har jeg holdt på å rydde og gjøre om rotboden, fra nettopp å være en rotbod, til å bli garnrommet mitt. Bilder før og etter kommer etter hvert. Men det jeg skulle frem til var at jammen dukket det ikke opp noe prosjekter underveis også!!
Så da tenkte jeg det var like godt å bare hoppe i det, og dele galskapen med dere ;)

Prosjektene mine,
(i den rekkefølgen jeg har satt de opp i tekstboksen her borte til høyre----------->)

(1) Spiraltopp i grønn merino

Denne har jeg strikket ett par pinner på bare, før den ble lagt i kurva igjen! Denne burde jeg jo bare fått ferdig, nå som sommeren står for tur, i følge kalenderen. Skjerpings!

(2) Pimpelliese, sjal, WoolSilkLace

Dette har jeg strikket en del på, da det er pausestrikkingen min på jobb. Må prøve å få tatt bilde av det en dag... Det blir veldig flott altså. Og garnet er supergodt å strikke med, og lukter bare så godt!

(3) Festløper, hekling
(4) Hakketeppe i MandarinPetit
(5) Skjørt ala Drops i Eventyr
(6) Artesian, sjal, Wollmeise
(7) Curliecue, teppe i Finull 
(8) Domino, i rester
(9) Broderi, juleløper
(10) Restekasseteppe

Alle disse prosjektene ligger for tiden i dvale!
Skal se om jeg ikke får tatt nye bilder av de og vist dere etter hvert!

(11) Skogsokker x2, Fjell

Disse tok jeg fram igjen i går kveld, og fikk strikket halve leggen og startet på hælen på den første sokken i par 2.


Garnet er Fjell fra Hifa. Det kjennes veldig slitesterkt ut, og føles litt grovt å strikke med. Minner meg om sånt godt gammelt raggegarn.
Men innimellom må jeg bare ta fram sånt garn å strikke, spesielt etter å ha strikke i supermykt merinogarn. Jeg er litt rar sånn!


(12) Sjal, grått/hvitt, Norsk Pelsull

Jeg har strikket noen få omganger bare på dette. 


Det begynner å bli lange omganger nå, så jeg lurer på finne fram en lengre kabel. Så mens jeg leter etter den lengste kabelen ligger det bare å hviler seg, fram mot sluttspurten!

(13) Enkle sokker, Wollmeise


Når jeg endelig fikk rundet hælen, og felte så jeg har noen få masker mindre, så likte jeg garnet litt bedre igjen. Syns det snor seg på en fin måte, og ble ikke så stressende som oppe på leggen! 
Nå må jeg bare finne ut hvilken tåfelling jeg vil ha. 
 
(14) Snøkrystaller, hekling

Ikke kommet til noen nye denne siste uka....
 
(15) some cloudy day by tiny owl knits


Den første er ferdig, og jeg er i gang med nr 2. Tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd med disse altså! De går også veldig radig å strikke så i løpet av en kveld burde mye være gjort. 
Kanskje jeg må sette meg som mål å få de ferdig før neste helg? 
Ja, jeg gjør det jeg! 

(16) Polarstjerne, Fritidsgarn


Innser nå at jeg ikke har brukt nok tid på denne. Da jeg startet på denne, på syforening, sa jeg at den skulle være ferdig neste gang vi møttes! Men det ser dårlig ut, da vi skal møtes allerede på tirsdag! Men sånn kan det gå når man har så mange spennende ting på gang samtidig! 
Kanskje jeg skal ta den med og strikke på den, på tirsdag da, i stedet?


(17) Daybreak, sjal i BabyMerino


Supersøtt og supermykt, er vel ordene som beskriver dette prosjektet best!! 
Også her er jeg kommet så langt at jeg trenger en lendre pinne! Utfordringen er at den pinnene er opptatt på det gråe sjalet.... Kanskje jeg må lete litt og se om det dukker opp flere lange rundpinner i 3,5 mm en plass... Skulle jo egentlig ikke forundre meg! 

(18) Gryteunderlag, Zpaghetti



Ikke hatt behov for superenkelt strikketøy ennå, så garnet ligger fortsatt klart til bruk i strikkekurva ;) 
 
(19) Kvothe, sjal i Regia Fluormania



Etter å ha sett på podcasten Slip Slip Knit Podcast, så måtte jeg bare starte på ennå ett sjal. Ylva viste fram ett nydelig sjal, og siden jeg blir litt fasinert av sånne "raknemasker", så var jeg ikke sen om å starte. Jeg hadde jo passende garn og pinner lett tilgjengelig! Tror dette blir skikkelig knæsjt! 


(20) Blomstereng, hekling

Jeg har ikke fått heklet noe mer på dette prosjektet. Det blir ett sånn innimellomprosjekt! 


Det var det jeg har oversikt over av prosjekter, og de jeg har jobbet litt med. Skal få tatt oppdaterte bilder av alle prosjektene etter hvert!
Tør du å vise fram hele lista di?

Nei, nå er tekoppen tom, og bolledeigen ferdig hevet, så da blir det bolletrilling sammen med minstemann <3 
Ha en finfin søndag du også da!

2 kommentarer:

  1. Har ingen mummi-kopper, men kunne godt tenkt meg noen. De er så fine!

    Litt av en liste du har over påbegynte prosjekter, her er det mye å ta tak i! Men veldig lurt med en slik oversikt, da er det ikke så lett å gjemme dem bort nederst i en kurv eller innerst i et skap. Lykke til med både gaenrom og strikking!

    SvarSlett
  2. Det var en imponerende liste! ;)
    Jeg klarer ikke ha mange prosjekter på en gang, da mister jeg oversikten og ingenting blir ferdig. Jeg holder på med to ting nå, hekleteppe og ankelsokker, det holder. :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!