lørdag 21. november 2015

Dekorering av lys


Jeg har lenge hatt lyst å prøve å dekorere lys selv, etter å ha sett så mange flotte rundt omkring.

I dag bestemte jeg meg for å prøve.

Og jammen var det mye enklere og kjappere gjort enn jeg hadde trodd!

Jeg valgte å prøve med servietter, da jeg ikke har noen printer å skrive ut bilder på.

Jeg gjorde det på følgende måte;

- Jeg klipte ut motiv i servietten, tok av lagene bak motivet, så jeg hadde bare det tynne flaket med motiv igjen.

- Så la jeg motivet på lyset, og la bakepapir over.

- Så brukte jeg strykejernet til å smelte stearinen, så den la seg som en tynn hinne over motivet, før jeg veldig forsiktig trakk bakepapiret bort.

Resultatet ble sånn;







Her ligger de i den rekkefølgen jeg lagde de, fra venstre til høyre!
Ble veldig godt fornøyd med resultatet! Så det er nok ikke siste gang jeg lager sånne. Så nå ønsker jeg meg servietter med ulike motiver på :)

Kjekt å prøve noe nytt.
Men nå skal jeg nok tilbake til strikkingen resten av kvelden!

Ha en flott lørdagskveld du også!

AnnetteK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!