mandag 11. september 2017

Det var en gang ett skogstroll som...


... ville komme til barnehagen, for å hilse på de flotte 1- og 2 åringer det hadde hørt så masse fint om.  Men så hadde det seg sånn, at dette trollet var ikke født ennå, så det trengte masse hjelp av de voksne for å bli født, finne seg klær og få en personlighet.

Senere i høst skal vi ha eventyrperiode i barnehagen. Og så har det seg sånn at vi på avdelinga der jeg jobber, ikke har ett eget troll!!
Så da en av damene spurte om jeg ikke kunne hekle ett troll, dersom hun fant oppskrift, så sa jeg ja.

Oppskrift ble funnet fram, og troll skal det bli.

Men så har det seg jo sånn da, at jeg er jo mer glad i å strikke enn å hekle. Så da tok jeg en tur innom Garnstudio, for å se om de ikke hadde oppskrift på ett strikka troll, de har jo så masse forskjellig...!




Noen troll fant jeg ikke, men jeg fant mye annet som kan brukes som pedagogisk materiell!!
Så nå skal jeg med tid og stunder, eller når jeg få bruk for noe, hekle noe av dette, det er jeg ganske sikker på.

Men siden jeg ikke fant det jeg lette etter, og samtidig innså at det er stort sett hekling som gjelder på sånne figurer, så satte jeg i gang med det mønsteret jeg hadde fått låne.


Nå er jeg kommet enda litt lenger på dette hodet, og nå må jeg innom Panduro eller Søstre Grene for å finne de delene jeg trenger, før jeg får gjort noe mer. Jeg tenger de delene som skal sørge for at hode og etter hvert kropp henger sammen.

Så får vi se hvordan dette eventyret fortsetter etter hvert ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!