søndag 10. september 2017

Kjolen med bobler ble ferdig den også!


Forrige helg ble denne kjolen ferdig.
Så nå venter jeg på at mottakeren skal komme hjem fra Syden , så jeg kan sende den til henne.

Kjolen ble bestilt tidlig i vår, men kom litt uti rekka med bestillinger. Når jeg kom til denne på lista, så var det ikke mulig og få tak i garnet i riktig farge, så jeg måtte vente til Sandnes hadde produsert mer.

Når garnet endelig var ferdig produsert, og ute i butikkene, så var jeg kjapp med å få tak i det. Da gikk det egentlig ganske raskt unna. Brukte vel drøyt 2 uker på kjolen.

Den er strikket i Børstet Alpakka. Jeg bruke pinner 6 mm på vrangbordene nederst på bolen og ermene, resten er strikke på pinner 7 mm, for at det skulle bli riktig strikkefasthet.
Det gikk med 7 nøster garn til denne kjolen.

Jeg ble fornøyd med resultatet, og håper at mottaker også kommer til å bli det. Boblene var litt arbeidsomme å få fine, men det gikk fortere og fortere, og ble bedre og bedre, for hver boble jeg strikka.

Jeg ble ganske lei av boblene etter hvert, og tror nok det er en stund til jeg tar på meg ett prosjekt med så mange bobler igjen.

1 kommentar:

  1. Jeg kan tenke meg at det var mye jobb med alle de boblene ja, men fin ble den! :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!