lørdag 21. januar 2017

Tilpassing

For noen år tilbake fikk jeg noe veldig flotte knestrømper av ei venninne. Hun hadde strikket de i julegave til meg, etter at jeg en gang hadde sagt at jeg ønsket meg sånne.
Jeg har brukt knestrømpene en god del, men kanskje ikke så mye som jeg skulle ønske. Grunnen til det er at de er litt trange og litt for små til meg.



Jeg har lenge tenkt at jeg burde gjøre ett eller annet med de, og i starten av denne uka, dukket knestrømpene opp igjen, da jeg prøvde å rydde litt rundt stolen min.
Og pustet dypt med magen, og satte i gang...

For sikkerhetskyld tredde jeg i pinner før jeg begynte å rekke opp.


Så var det bare å rekke opp. Tidvis gikk det veldig greit, men innimellom måtte jeg rive og slite litt, men jeg kom meg da gjennom det.

Og siden jeg innså at jeg uansett ikke kom til å få til store nok bein på sokken, pga at jeg ikke hadde garn som passet hverken i farge eller tykkelse, så gikk jeg for vrangbord og leggvarmere!


Så nå tror jeg at disse kommer mer til sin rett, og vil bli brukt i enda større grad enn tidligere!

Har du noen gang gjort om strikkeplagg, du har laget selv, eller fått av andre?

4 kommentarer:

  1. Det var fine strømper, og så flott at du gjer dei om slik at du får brukt dei meir. Det viser jo og at du set pris på gåva.
    Eg fiksar ofte sokkar som er utslitt, og strikkar ny fot. Fiksar småting på andre strikkeplagg og. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye bedre å gjøre om å bruke, enn at de bare ligger i skapet, når noen har brukt tid og energi på å strikke til meg.

      Slett
  2. Smart! Mye bedre å gjøre dem om til leggvarmere når de er for små i foten.

    Jeg strikker også ny hæl eller fot på slitte sokker, men har ikke omarbeidet plagg på den måten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har faktisk gjort om flere ting opp gjennom, men som regel har det vært større plagg, som har blitt for små eller har blitt uheldig tova. Disse har jeg gjort om til sitteunderlag eller vesker. Det koster meg mindre å gjøre om strikkaplagg enn å kaste de ;)

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!