lørdag 7. januar 2017

Årets første lue

Jeg er ferdig med årets første lue. Denne er strikket i bare restegarn, fra eget lager.
Det hvite og begge rosafargene er Dale sitt Babyull. Det lilla er Rauma babygarn.

Mønsteret er fra den nye boka til Bitta Mikkelborg, Luer strikking hele året.
En bok full av flotte luer, som jeg har veldig lyst å strikke.

Jeg strikka på pinne 2,5 og 3. Jeg valgte vrangbord framfor hullmønster rett og slett fordi jeg så feil da jeg starta. Men lys ble veldig flott likevel.
Til denne lua gikk det med 96 gram garn, inkludert dusken.

Neste prosjekt nå er ullbuksa jeg holder på med, for Selbuvottene er også ferdig.

2 kommentarer:

  1. Delikat og fin lue. Synes i grunnen at vrangborder er best, da sitter luen godt. Så noen ganger kan det være greit å lese feil. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig i det, men innimellom er det jo gøy med noen forandringer!

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!