fredag 27. januar 2017

Fredag

I dag hadde jeg så store planer om å rydde og vaske til helga.
Men jeg fikk ikke gjort så mye som jeg hadde tenkt, men jeg har fått vasket, tørket, brette og lagt på plass 8 maskiner med klesvask. Så noe har jeg da fått gjort.

Jeg har også fått strikket en kopptue!

Kopptue, som er brettet dobbel på dette bildet

Ett nøste Gjestal Bomull Sport, pinner 3,5 mm og 49 masker ga en kopptue av grei størrelse.
Det finnes jo så mange flotte mønster til kluter, men jeg faller ofte tilbake til de enkle mønstrene som ikke trenger at jeg stopper en bestemt plass, men bare kan strikke til jeg har akkurat nok garn til å felle av. Da blir det passe store, og jeg slipper at det blir noen rester av garnet. Da denne var ferdig vare det igjen 10 cm av garnet...


Nå skal jeg fortsette med Nancy, mens jeg ser 2. omgangen av håndball-gutta sin semifinale mot Kroatia.


Heia Norge!!!!

2 kommentarer:

  1. Strikk-til-du-går-tom-for-garn-kluter er de greieste! Jeg har mange fine i køen min på Ravelry, men å sitte med nesen i en oppskrift når man strikker kjøkkenklut blir litt tullete, synes jeg. Sparer det til andre prosjekter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det jeg også har funnet ut, er at alle disse fine mønsterklutene er litt knappe i størrelse. Men mønsterene er sikkert veldig flotte til lappetepper da ;)

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!