onsdag 24. februar 2016

Luer, både tradisjonelle og noen litt mer spennende luer

Småprosjekter er alltid kjekke prosjekter å ha i veska. Nå har jeg surfet litt på Ravelry, og kikket på hvilke luer som ligger i køen min, og det var det flere flotte luer.
Er vel derfor jeg har lagt de i køen!

Tenkte jeg skulle dele noen av de, i tilfelle det er flere som trenger litt inspirasjon til luestrikking.






Image_small 

Inversions

 
En enkel lue i glattstrikk i tynt ullgarn på tynne pinner. Ser for meg at dette er en lett, men god og varm lue.
Dette mønsteret er på engelsk, og er gratis. 
 
 
1101-tschuess-02_small2 
 
 
Mønsteret, eller rettere sagt strukturen på denne lua, syns jeg så veldig spennende ut. 
Dette gratismønsteret fåes på engelsk og tysk. Men ser man på bildene på Ravelry, klarer man sikkert å strikke den uten mønster også! 


1439555489_dba6d11372_n 
 

Sheep & Wool Hat

 
Når det gjelder denne lua, tror jeg det i utgangspunktet var fargene som fenget meg. Men samtidig så vil jeg tro dette er en grei lue å strikke, for de som vil lære seg to-farget mønsterstrikk. 
Dette mønsteret finnes på engelsk, og kan lastes ned via Ravelry. 
 
2865777422_0a9cdb886c_n  
Det jeg liker med denne luen, er at den ikke er strikket som en vanlig tradisjonell lue. Veldig nysgjerrig på hvordan det er å strikke denne. 
Dette er ett engelsk kjøpemønster. 
 
 
 
Her er det også fasongen som tiltaler meg. Og at den er litt baggy! 
Dette er også ett kjøpemønster, som kjøpes via Ravelry. 

3 kommentarer:

  1. Kjempefine luer! Har du begynt på noen av dem? Gratulerer så mye med dagen i dag :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!