søndag 21. februar 2016

#brukerbokami - The big book of Knitted Monsters

Denne boka kjøpte jeg billig en gang på Amazon, fordi den så kul ut. Det var vel når minstemann var liten, og jeg fikk ett innfall av å strikke monster til han.



Boka har jeg jo faktisk brukt også! Jeg strikket jo ett monster til han, eller rettere sagt jeg startet på ett monster til han, skal vi se....

...i april 2012!!

Jepp, så denne boka er ikke fra i går, den er vel fra omtrent den tida da, så det er ikke den nyeste strikkaboka, men langt i fra den eldste også.

Jeg strikket hele kroppen på monsteret og ene armen, før det ble puttet i en pose og fikk hvile seg der en stund, eller rettere sagt i 3 år, før jeg fant det igjen i mai 2015, og da fikk Baldwin sin andre arm, øyne og munn.


Da han ble ferdig flyttet han inn i senga til minstemann, og siden har han bodd der, og trives godt.

Når jeg nå skulle ta tak i neste bok jeg skulle strikke, var det denne boka som stod for tur. Jeg tenkte "jammen denne har jeg strikka fra før, så det slipper jeg..."
Det var før jeg tenkte at jeg kan jo ta utfordringen og strikke ett monster til, så om forhåpentligvis ikke så lenge, så får Baldwin seg en kompis


Her er Coco the Canister Monster, på vei til å se dagens lys.

Det jeg liker godt med denne boka, er at til hvert mønster så er det tre ulike størrelse, men samme mønster. Det som endrer størrelsen på monstrene er garnet og pinnetykkelsen.

Liker du å strikke monster så er dette så absolutt boken for deg!! Den anbefaler jeg gjerne!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!