fredag 5. juni 2020

Sjal, sjal, sjal....

Noen av prosjektene jeg har startet opp en sjal. Både etter mønster, og fritt etter hodet. 

Jeg kan jo starte med dette sjalet som jeg ble inspirert til å starte på etter å ha sett en episode av podcasten Strikk på landet Hansgarden. Merete og Janne snakket om det å blande ulike typer garn og tykkelser, og da fikk jeg en ide, om å prøve en kombinasjon av mohair og tynntynn bomull. Og så langt må jeg si meg fornøyd. 


Mønster: ingen mønster
Designer: ingen, egen ide
Garn: SandnesGarn Kitten mohair, og Idena Dixi
Pinner: ? 

Det neste er ett sjal jeg har hatt i tankene en stund, og plutselig kom jeg på hvilket garn jeg kunne prøve til dette mønsteret. Tror dette blir bra. Litt usikker på hvor stort det blir, størrelsen må jeg bare tilpasse etter hvert som jeg strikker. 


Mønster: Bodils Blader fra boka Egostrikk
Designer: Lene Holme Samsøe
Garn: Pickles extra fine merino
Pinner: ?

Det neste sjalet fant jeg også i boka Egostrikk, og her blandet jeg ett rent ullgarn med silk mohair. Sjalet blir sånn passe mykt og samtidig ganske stødig. Tror dette blir en varmt sjal. 


Mønster: Trinity fra boken Egostrikk
Designer: Lene Holme Samsøe
Garn: Rauma Istra (hvit) og Drops Silk Mohair (blå)
Pinner: ? 

Sjal er noe jeg bruker masse av selv, samtidig som det er flotte gaver å gi bort til venninner ved passende anledninger. Har ikke bestemt meg for hva som skjer med disse, det vil tiden vise. 

Nå skal jeg sette meg godt til rette i sofaen og finne fram et eller annet å strikke på. Håper du koser deg på fredagskvelden og strikker på noe du koser deg med. Legg gjerne igjen en kommentar og fortell meg hva du strikker på da :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!