lørdag 13. februar 2016

Ett florlett babyteppe er ferdig!

Jeg har den siste tiden vist dere flere sniktitter på MysterieBabyTeppet, og nå kan jeg omsider vise dere hele teppet, for nå er det helt ferdig!!

Teppet startet jeg på, som tidligere nevnt, i fjor sommer, rett før vi dro på ferie. Da vi kom hjem havnet det så langt nedi en kurv, at det ble avglemt. Og der lå det, helt til forrige uke.
Jeg har den siste tiden strikket jevnt på dette, og det har gått overraskende fort.

Så onsdagskvelden kunne jeg felle av. Jeg var da veldig spent på størrelsen.

Ferdig avfelt så teppet sånn ut





Minnet mest om ett ujevnt lite frimerke. Men jeg så at her er det muligheter, bare jeg blokker det. Her måtte det mer en damping til!!

Så teppet ble skylt opp i Milo, og nålet fast i madrassen som fungerer som sikring under klatreveggen... Klatreveggen er ikke i daglig bruk uansett, så regnet med det skulle gå bra.

I dag var teppet blitt helt tørt, og jeg kunne ta det løst, og erkjenne at jeg ble veldig fornøyd med dette!


Kantene ble litt ujevne, det skulle ha vært flere og tettere nåler der, men det er ikke verre enn at det er godkjent!
Jeg ble ikke helt fornøyd med lyset på bildet, så da slang jeg teppet ut i snøen, og knipset ett bilde også :) 

Teppet er strikket i Kauni, på pinne 4,5 mm. Alt er fra ett og samme nøste, nemlig Kauni effektgarn farge EA. Herlig å ha bare 2 ender å feste!! Teppet som er ca 60 x 80 cm veier hele 106 gram!!

Så da fikk jeg litt rester igjen av nøstet på 150 gram, og hva jeg har brukt de restene til, kommer jeg tilbake til plutselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!