mandag 15. februar 2016

Ett par eventyrlige votter er ferdige!

Jeg som i utgangspunktet ikke liker og strikke votter, har med dette paret fått ferdig 3 par votter i løpet av de siste 2 ukene....
Først de tova Mariusvottene, så barnehagevottene, og nå er jeg endelig ferdig med mine Eventyrlige mysterievotter!!
Det er disse siste vottene jeg er mest fornøyd med, selv om fargene kunne vært bedre, men de funker.


Vottene ble ferdige, men det var ganske mange tråder å feste!
Trådfesting er ikke favoritten min, men det var bare å stålsette seg og få det gjort. Når det er sagt er Finullgarnet ganske greit å feste ender i, da det er sånn passe rufsete, så endene glir ikke utav igjen.


Mønsterstrikk i flere farger har jeg ofte slitt med å få det jevnt, men med disse syns jeg at jeg klarte meg ganske bra. Og jammen ble de ganske fine på vranga også!
Mine ble som så mange andre sine litt i lengste laget, men ikke verre enn at de funker.

Vottene er strikket i rester av Finull og Tove, på pinner 2,5 mm.  Vottene veier 73 gram. Vottene er designet av Wenche Roald, og dette var en mysteriealong, inne på Ravelry.
Regner med disse blir gode å ha framover, dersom kulden som er kommet skal være her en periode.

Dette ble en positiv opplevelse!! Jeg har strikket votter, og ikke bare det de er i flerfarget mønster! JUHUU!!!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!