søndag 11. oktober 2015

96/100 - Fra kaos til bare kos

Jeg har de siste dagene bare gått og skult på strikkekurva mi, som har vært overfylt... 
I dag tok jeg meg på tak og begynte oppryddinga! 


Skal man rydde er det viktig å starte med å se gjennom og sortere. Her er noe av alt som var i kurva. Her er prosjektene sortert, garn som ikke er i bruk pr i dag er ryddet unna, og ting som skulle vært i søpla, er plassert nettopp i søpla!

Tenkte å vise dere noen av prosjektene; 
 

Dette prosjektet er ikke kommet på pinnen ennå, men det skal bli en lue. Ideen og mønster ligger inni hodet ennå, kanskje det er på tide å legge opp? 
Jeg trenger jo flere prosjekter på pinnene.... :o 
 

Bitta hadde en mysteriesokk-along, jeg startet, men kom ikke videre etter spor 1. Jeg brukte litt tid på å komme i gang, og når jeg endelig var i gang, så stoppet det for å vente på neste del. 
Nå neste del kom syns jeg ikke den var like spennende. Så nå ligger denne egentlig bare og venter på at jeg skal finne ut om jeg skal strikke videre eller rekke opp. Når jeg snakker om å strikke videre så er det i såfall med mitt eget mønster. Vi får se hva som skjer!


Ulikt restegarn av ukjent merke, og i ulike tykkelser kan godt brukes sammen på ulike måter for å lage f.eks luer. 
Her er det en helt enkel lue, men riller til kant nede og striper oppover. Tanker er at de grå skal bli smalere og de grønne tykkere, og at toppen blir grønn. 
Men med så tynne pinner som 2,5 mm gjør at det går veldig sakte... 
 

Dette er starten på det jeg tenker skal bli en julegave :) 


Dette er også julegaver :) 
Ble utrolig fornøyd med fargene på disse!! 
Planen med dette er at det skal bli ett putetrekk i friske farger. Garnet er akrylgarn fra restepakka.
Sokker som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Skal jeg rekke opp å strikke de større, eller skal jeg bare strikke nye til Junior? 
Sokkene passer akkurat på føttene hans, men jeg er redd de blir for trange og små før vinteren kommer.... 


Babyjakken jeg strikker til en god og høygravid kollega <3


Deilige og sykemyke pulsvanter, som det egentlig ikke er igjen så veldig mye på. Kanskje jeg bare skal bestemme meg for å gjøre de ferdig? Vil tro at i løpet av en time eller to så det gjort. 


Garnet venter bare på at jeg skal legge opp til nye kluter. Vet akkurat hvilke jeg skal strikke, så det er jo bare å starte.

 Pimpelliese i herlige høstfarger, synd at jeg ikke har kommet lenger. Men prosjekter til meg selv havner liksom bakeste i prioriteringskøen, må jo få unna julegaver og sånt først.
Det er jo ikke så lenge til jul, eller det er det jo forsåvidt, men for den som tenker å lage en god del av gavene selv, så går tiden fort. 
Har du startet på julegavene?
46/100 Rosa lue med hvite flekker

Fant også denne lua i kurva, og den har jo faktisk vært ferdig en stund. Jaja, nå svømmer den i alle fall rundt i vaskemaskina i Milo, sammen med noen andre ferdige prosjekter som har ventet på at det skulle bli nok til å sette på en maskin. 


Sånn! 
Da ble det litt ryddigere rundt sofa-enden, og det er system i strikkekurva. 
Og ikke minst, det er bare prosjekter der, og ikke alt mulig ansjana rot og skrot. 
Godt å ha det gjort! 

Nå kom mannen og gutta hjem fra hytta, så da skal det bli middag før vi skal i bursdag. 

Ha en finfin ettermiddag og kveld! 
AnnetteK

1 kommentar:

  1. Takk for koselig kommentar på bloggen min. Sitter faktisk med genseren på meg. Skal si du har mye spennende i strikkekurven, en del flere prosjekter enn jeg har :) Skal følge litt med framover og se hva du gjør ferdig, jeg har lovet meg selv å bli bedre på å kommentere på blogger framover.

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!