lørdag 7. mars 2015

Sokker, teppe og podcast

Innså at det var på tide med en oppdatering igjen... Jeg har liksom en plan om å blogge jevnlig, men så var det dette med å sette av tid til å faktisk gjøre det da. Jaja... 

Jeg strikker stadig, og det siste jeg har strikket ferdig er noen sokker. 

Jeg ble så nysgjerrig på sokkemysteriet til Marit, på Strikk Innom, så plutselig hadde jeg startet. 
De 2 første cluene, gikk kjapt. Men så ble de av en eller annen grunn en lengre pause.
Men tidligere denne uka, tok jeg fram sokkene på nytt, og fikk strikket det ferdige. De føltes litt knappe akkurat da jeg tok de på, men etter å ha brukt de litt nå, så har de gått seg til, og sitter perfekt på føttene mine. Gode og varme er de også :)

Sokkene er strikket i Zauberball Stärke 6 fra Schoppel-Wolle, på pinner 3,5 mm.
Garnet kjøpte jeg i Åre i høst, og er fantastisk å strikke med. Og de friske farger gjør jo strikkeopplevelsen bare enda bedre. 

Da sokkene var ferdige, hadde jeg igjen en god slump garn, så da ønsket minstemann seg sokker han også. Og når han spør om jeg kan strikke noe til han, så er jeg ikke vanskelig å be. Så da ble det ett par enkle ullstrømper på han. 
Så nå skal vi holde oss varme på beina <3

Og jammen har jeg ikke igjen en liten slump garn ennå. Hva den skal brukes til, har jeg ikke helt bestemt meg for ennå, så den havnet i restegarnskåla mi :) 

Nå har jeg tatt fram logcabin-teppet mitt igjen. 
Jeg strikker kanter på rutene for tiden, mens jeg venter på motivasjon til å strikke de siste to rutene. 
Jeg har i skrivende stund kantet halvparten av rutene, og brukt opp de ene av to nøster jeg hadde kjøpt inn til kantinga. Så det betyr at jeg kommer til å få akkurat(?) for lite garn. Jeg har jo tenkt å strikke de siste rille på hver ytterkant til slutt etter at rutene er sydde sammen, sånn for å binde det hele sammen... 
Men da har jeg god grunn til å kjøpe garn, om ikke annet ;) 

 
 
Ellers så har jeg kost meg med de siste podcast-episodene til TanteUll, Daisy Knitsalot og FrkBadegakk
Er du interessert i strikkeprat, så anbefaler jeg alle tre. De deler masse gode tips, og oser av inpirasjon. Jeg får jo lyst å starte med alt de holder på med, men har innsett at det går jo ikke... 
Men inpirerende er de i alle fall! 


-Annette-

3 kommentarer:

  1. Hei. Det var fine sokker. Litt vanskelig å sjå mønsteret, menb det var fint. Kjekt å ha så amsse garn at du fikk nok til poden også. HA ein fin dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, mønsteret drukna litt i garnet, i alle fall på bildet, vises mye bedre i virkeligheten.
      Minstemann har bodd i sokkene siden de ble ferdige :)

      Slett
  2. Fine sokker og de ser kjempegode ut, skjønner godt at minstemann har bodd i de :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!