søndag 22. mars 2015

Wollmeise og wip

I margen på høyresiden har jeg en sånn oversikt over etikettene jeg har på innleggene mine. 
Jeg tenkte at de kunne være fine å bruke som en inspirasjon til blogging. Jeg har nemlig innimellom lyst å blogge, men vet ikke helt hva jeg skal blogge om...
Derfor tenkte jeg at jeg kan bruke 2 av de som inspirasjon for blogging, og det første innlegget kommer her! 

Wollmeise

Inne i ene skapet på stua har jeg stuvet unna en del strikkerelaterte ting, som ferdig prosjekter, garnvinna og nøstemaskina, garn og prosjekter som ligger i dvale. 
Der ligger også 2 nøster med Wollmeise som jeg har nøstet opp. De er klare for det perfekte prosjektet. 


Hva som er det perfektet prosjektet vet jeg ikke helt ennå. Garnet er så flott og så dyrt, at jeg er usikker på om jeg vil bruke det til sokker, da sokker er og blir en forbruksvare. Ett annet alternativ er jo sjal, men i følge mannen så flyter det nok sjal rundt om i hele huset... 
Har du ett godt forslag?

wip

Wip var det neste ordet på lista, og er en mye brukt forkortelse i strikkeverden. Wip står for WorkInProgress. Jeg har brukt det uttrykket litt sånn innimellom, men har vel egentlig gått mer over til norsk, og pågående prosjekt. 

Men uanett min wip nå er LogCabin-teppet mitt. 
Jeg har strikket kant rundt 15 ruter, som alle er sydd sammen i remser på 4 ruter. Jeg har igjen kant på 3 ruter og 2 hele ruter. Så er jo egentlig ikke så masse igjen, så nå er det bare å holde fokus, så blir det snart ett nytt teppe i sofaen! 


Så nå skal jeg strikke videre på teppet mitt, og nyte lukten av steinalderbrød som begynner å fylle huset! 

Ønsker alle en fin søndag! 

-Annette-

2 kommentarer:

  1. Fine farger på WM-garnet ditt. Hva med pulsvarmere da, og en matchende hals? Burde være nok til begge deler og mere til. :)

    Log cabin-teppe høres deilig ut! Et kjekt prosjekt å strikke på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Pulsvarmere og hals høres ut som en flott ide :) Tusen takk for tipset!

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!