torsdag 12. mars 2015

Teppe og skjørt

Da har det gått noen dager siden sist, og jeg er klar for å blogge igjen :) 

Siden sist har jeg strikket ferdig ett par bursdagsgaver, men siden jeg ikke har somlet meg til å få sendt de ennå, så få vi spare bilde til senere. Er jo fint å ha noe å se fram til også :D

Det som har fått oppmerksomheten min siden sist er Log-cabin-teppet jeg strikker i rester av Finull, Kauni, Tove og Pt2. Jeg holder fortsatt på med kantene, samtidig som jeg har sydd sammen noen av rutene. Jeg har også innsett at jeg mangler 2 ruter, så de må jeg også strikke. 
Jeg har også bestilt mer garn, så jeg får nok til alle kantene. Teppet blir stort, og jeg glede meg til å ta det i bruk! 

Planen var også at jeg skulle prøve å holde meg til en og samme ting til den var ferdig, men monogami er en strikkeform som fungerer veldig dårlig for meg.... Jeg går innimellom lei, og trenger nye utfordringer...

...og som noen nå sikkert har skjønt, så har jeg startet på ett nytt prosjekt! 

Skjørtet In the clouds og Log-cabin-teppet

For en stund siden så jeg nemlig bilde av skjørtet In the clouds på Ravelry og jeg likte det veldig godt! 
Men jeg klarte ikke å finne mønsteret. Jeg sendte mail til designeren, uten å få svar. Så her om dagen studerte jeg alle bildene jeg kunne finne, fant fram garn jeg mener kunne passe, og begynte å prøve meg fram. 

Jeg tror jeg er på rett spor, men det er ufattelig mange masker på pinnen, så det er litt vanskelig å se. 
Men er jo spennende å ikke vite helt hvordan det blir før man får det av pinnen også ;)

 I tillegg til strikking og garn, er jeg også veldig glad i forskjellige kopper. 
 Jeg har mange ulike i skapet, det er vel kun fin-serviset vi har mange like kopper i. Så jeg velger meg ulike kopper fra dag til dag. Jeg er en "koppedrikker". Skal jeg drikke kaffe eller brus, så foretrekker jeg faktisk å drikke av kopp. 
Dagens kopp, er vel egentlig min mann som har fått i gave en gang, men det er stort sett jeg som bruker den. 
Motivet på denne er "Kiss" av Gustav Klimt. 


Jeg har funnet en ny "norsk" podcast. Det er Hege som podcaster om strikking og garn, hun snakket på engelsk, men er enkel å forstå. Så ta en titt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!