onsdag 30. mars 2016

Varme på leggene og pulsen


Før påske tok jeg jo en runde og ferdigstilte og festet tråder på noen av prosjektene som lå i strikkekurva mi.
Men jeg har jo ikke fått vist dere alt ennå.

Tidligere i vinter, nærmere bestemt i vinterferie strikket jeg ett par leggvarmere til meg selv i Sportsragg. Dette garnet var blant det jeg fikk fra mannen sin gammeltante.

Disse ble smale nok til at de henger på føttene. De varmer veldig godt, og har allerede vært en del i bruk.



Friske og glade farger. Greit å at ha noen sånne når man trenger å piffe opp dagen eller antrekket litt :)

Disse er strikket på pinner 3,5 og 4 mm. Og det gikk med totalt 107 gram garn.

Etter at jeg strikket de mønstrete leggvarmerne, fikk jeg en rest at garnet jeg brukte til det midterste mønsteret.
Tenkte at det skulle være nok til ett par pulsvarmere.

Det gikk, nesten....


Måtte bruke en reste svart på de siste omgangen, for å få en vrangbord med litt hold i øverst. Men syns ikke det hadde noe å si, det ble liksom bare litt mer "liv" i det av det.

Disse er strikket på pinner 3 og 3,5 mm, og det gikk med 37 gram garn totalt. Det lilla er Vestlandsgarn, og det svarte en rest Sportsgarn.

Nå skal jeg strikke videre på en lapp til teppet jeg holder på med, og så blir det snart natta!

3 kommentarer:

  1. Flotte leggvarmere, jeg strikket meg slike selv og de er gode å ha på kalde dager.

    SvarSlett
  2. Du er jammen flink til å bruke opp rester, og til å få fine ting av dem. Den svarte stripen på pulsvarmerne gjorde seg godt. :)

    SvarSlett
  3. Takk for at du delte på Link party hos meg i forrige uke,
    nytt party er i gang nu.

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!