mandag 8. juni 2015

50/100 - Sommertopper

Har du sett? 
Jammen er jeg ikke halvveis på målsettingen min om å blogge 100 innlegg dette året!!
Med tanke på at jeg i fjor bloggen 25 innlegg, så er jeg allerede strålende fornøyd. Toppåret, sånn bloggmessig, var i 2013 da jeg blogget 55 innlegg! 


Det går greiere med blogginnleggene, enn med antall strikkerier som blir ferdig... Der står jeg jo fortsatt på 31 ferdige prosjekter. I alle fall som er blogget. 
Nå har jeg jo ett prosjekt som jeg ikke har blogget ennå da, og 2 prosjekter jeg jobber med, men som det går litt tregt med. Men de blir!

 

Og når det gjelder prosjekter, så har jeg drømt meg borti noen nye i det siste. Og jeg prøver da å holde fokus på sommerprosjekter nå, og det er vel det som har gjort at jeg ikke har startet på den tykke ullgenseren jeg har planlagt ennå.

Jeg holder jo som kjent på med Sea Salt

Sam_3666c_medium
© Laura Aylor

Dette er ett kjøpemønster, men det er vel verdt prisen. Det er ett godt mønster, på engelsk. 

En annen topp jeg startet på her på senvinteren er denne Spiraltop

782125803_25cccf9333_n
by Spirals

Men siden jeg ikke klarte å få tak i mønsteret på denne, så strikker jeg bare sånn jeg tror den skal strikkes, og ser an hvordan den blir.
Jeg strikker den i mørk grønn, som ikke akkurat er noen sommerfarge, men greit å kunne strikke i forskjellige farger, og greit å ha flere farger på toppene å velge mellom, når de en dag blir ferdige til bruk.

Så kom jeg over en heklatopp, som jeg ikke har fått ut av hodet siden jeg så den.... 

© Interweave Crochet 2014
Mønsteret til denne finnes i ett engelskspråklig hekleblad, som kan kjøpes elektronisk. Så det spørs om jeg ikke må gå til innkjøp av dette mønsteret. 

2-2_medium 
Denne, som heter Long Beach, har også ligger i strikkekøen min i ett års tid. Dette er en Drops-oppskrift, så den er på norsk. Den er strikket i Paris, på pinner 5,5mm, så dette bør jo egentlig være ett raskt prosjekt! 

Pickles har jo flere flotte sommerkjoler og topper også, blandt annet denne kjolen, Day Job Dress

© Pickles

Jeg er jo ikke den som bruker kjoler så ofte, men denne har jeg virkelig lyst på en dag. Tror den vil kunne være veldig anvendelig, fin til selskap og fin til hverdags! 

Hva er din favoritt? 
Tips meg gjerne om andre flotte sommertopper og kjoler! Alltid kjekt å drømme seg litt bort, studere, vurdere og planlegge nye prosjekter. 
Hva skal du strikke til deg selv i sommer? 

Nå skal jeg strikke videre på Sea Salt, før jeg tar kvelden om ikke så lenge! Ha en flott kveld du også! 

-Annette-

1 kommentar:

  1. Mange fine sommerprosjekter, både påbegynte og på ønskelisten. En lett strikkegenser er jo et supert helårsplagg, alt etter hva man har under/over.

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!