onsdag 24. juni 2015

53/100 - Hvor er strikkemojoen min?

Intensjonene min med jevnlige blogginnlegg, går det litt trått med for tiden, akkurat som med strikkinga...

I løpet av den siste uka har jeg bare strikket skaftet på en sokk!!


Jeg ble plutselig fryktelig lei av disse sokkene...
Jeg har jo allerede strikket to, og jeg er jo ikke glad i å strikke flere like ting heller. Men det skal vel bli en sokk, eller to til etter hvert. Må bare gjøre noe annet i mellomtiden tror jeg.

Så på syforeninga i går kveld, tok jeg opp og la ned igjen sokken 4-5 ganger.
Heldigvis var vi samlet her hos meg, så kunne jeg bare kikke inni ett skap og finne noe annet garn og en heklekrok.

Nøstet jeg fant var Noro sitt garn med navnet Obi, farge 5.
Så i løpet av kvelden i går, og ettermiddagen i dag, så heklet jeg opp 100 gram garn, som ble til en løs og luftig hals.

32/100 Enkel hals i ruter

Halsen ble passelig løs til å ha en gang rundt halsen, samtidig som den er akkurat lang nok til å ha den 2 ganger rundt halsen på kalde dager.

http://ladyarbuthnott.no/templates/ladya_template_1_0/images/header.jpg


Ellers så var vi i helga i Sunndalen og kikket på Lady Arbuthnott. En mektig og stor opplevelse! Er så impontert over hva de får til, og at de har klart å holde det gående i 20 år!!
Er du i nærheten i disse dager, så anbefaler jeg deg å få med deg stykket!

Her er vi klare til start!


Ellers så benyttet vi de solrike dagene i helga som var til å være masse ute, både i Sunndalen og på hytta.

Hva er dette sterke lyset? Lenge siden sist!

Herlig sommervær!

Lav kveldssol ved Ålvundfjorden

Så får vi bare håper at vi kan få mange solrike og deilige sommerdager i år også. Er i alle fall lovende at det har vært glimt av sol i dag, til tross for at meldingene sa regn.

Håper du har en flott kveld, så skal jeg lete litt etter strikkemojoen min, eller kanskje jeg bare skal la den hvile, og heller satse på å hekle litt...? 

 -AnnetteK-

2 kommentarer:

  1. Heisann
    Takk for koselig kommentar i bloggen min.
    Ja, da er vi altså to, som IKKE aner hva man skal strikke på for tiden. Og UFOer er skikkelig bånn i bøtta, he he..... Det er altså sååå merkelig. Jeg som alltid hadde køen full, og får masse inspo på jobb, med garn rundt meg hele dagen ( det er ikke min butikk, jeg bare jobber der) Så har jeg ingen interresse av noenting som helst.
    Vel plutselig en dag, så kommer kreativiteten tilbake igjen!!!
    Ps: kanskje vi mista den på veien, mens vi strikket de hersens sokkene???
    God helg.

    SvarSlett
  2. Greit med slike kjappe innimellom-prosjekter når man begynner å gå lei. Fin og luftig hals. :)

    Deilig med litt sol, vi trenger noen fine dager nå.

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!