onsdag 10. juni 2015

51/100 - Nyheter er kommet i hus

Her for ett par-tre uker siden, meldt jeg meg inn i Hobbyklubben. Så hadde jeg mer eller mindre glemt det, da jeg fikk sms om at pakken var kommet. Utfordringen var bare at den var ikke kommet til "mitt" postkontor, eller Post i Butikk, som det så fint heter. Ikke at den var så langt unna, den var bare på den nest nærmeste Post i Butikk, i en sånn pakkeautomat. Så en uke etter at sms'en kom, fikk jeg mulighet til å kjøre bort og hente pakken.
Jeg likte konseptet med å trykke inn en kode på en skjerm på veggen, så gikk en luke opp, og jeg kunne hente ut pakken min!
Skulle bare ønske at dette var på "min" Post i Butikk!

Vel hjemme igjen var jeg klar til å åpne pakken.


I pakken var det masse plast fylt med luft!!


Under luften var det 3 bøker og regning!
Hmm... skulle det ikke vært  noe mer her? Joda, en strikkeveske.
Så da måtte jeg sende avgårde en mail til Hobbyklubben, heldigvis var det en hyggelig kundebehandler der som beklaget, og lovte å få sendt vesken til meg så snart det lot seg gjøre. Så nå venter jeg i spenning på den.

Og hvilke bøker jeg fikk?
Jo, det var disse;

Skappelboka, Dorthe Skappel.
En helt grei bok. Ikke noen ny bok lenger, men greit å ha boka og bla i, og greit å ha samlet oppskriftene en plass. Regner jo med å komme til å strikke flere av modellene etter hvert.  

30 tøfler, Arne og Carlos.
Jeg skal ikke skryte på meg å være så stor fan av de, men boka inspirerer til kreative tøfler. Så om jeg ikke kommer til å følge mønstrene så komme jeg helt klart til å bruke modellene.

Hønsestrikk til folket, Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen.
Trenger du mønster/diagram til noe spesielt, så er sjansen stor for å finne det i denne boka. Tanken bak denne bestillingen var at her er det nok mer en nok å bruke, om jeg skal fortsette å strikke luer til guttene sine venner. Er jo spennende med luer som ingen andre har... ;)


I dag kom det en annen pakke, men denne gangen i postkassen min. Og det var 2 nøster med Regia-garn. Designet av Arne og Carlos. Garnet ble kjøpt hos Strikk Innom.


Jeg kjøpte dette garnet, rett og slett for at jeg er nysgjerrig på om mønsteret blir så bra som det ser ut til å bildene. Kan jo ikke bare stole på andre, må jo teste det ut selv også ;)
Har du prøvd dette garnet?
Hva syns du i såfall om det?

Regner med å legge opp til sokker i dette garnet, så snart jeg er ferdige med de jeg strikke i Zauerball.

På det siste bildet ser du også notatboka jeg kjøpte meg i dag, for å skrive ned strikkenotatene mine i, etter inspirasjon fra Vibbedille, med bloggen Tante er fortsatt GAL
Skriver du notater?
Jeg har gjort det tidligere også, på lapper her og der, som fort forsvinner. Så nå er planen å få litt mer system i notatene!

Nå er det på tide å strikke litt, på tampen av kvelden.
-Annette-

1 kommentar:

  1. Så flott, der har du masse inspirasjon! Ha en herlig søndag og Happy Knitting!

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!