onsdag 13. mai 2015

39/100: Nå skal jeg fullføre det jeg holder på med...

Dagene og ukene går så fort, og jammen er det ikke snart 17. mai!
 Våren er så absolutt kommet, og bjørka spretter.... atsjoo...
Jeg liker våren godt, og hadde likt den enda bedre hadde jeg sluppet å bli så potte tett og fått sånn intens kløe på øynene. Pollenallergi og våren er desverre en dårlig kombinasjon!
Jaja, da får man heller glede seg over og holde fokus på at det begynner å bli varmere i været, og det blir så friskt og grønt rundt oss! Og om en måneds tid er det jammen skoleferie!

 

Pågående prosjekter 

De siste dagene jeg har fått gjort ferdig, og vist fram noen prosjekter, uten at det betyr at jeg begynner å gå tom for prosjekter!!! En rask opptelling viser at jeg pr nå tror jeg har 15 prosjekter pågående!! Så da tenkte jeg at dersom jeg klarte å komme meg ned til 10 prosjekter, så kan jeg starte på den planlagte genseren min...
De prosjektene jeg har fokus på nå er en brikke til stuebordet, som bare mangler en kant rundt.
 Kanten rundt er ikke en absolutt must, men jeg tror jeg blir mer fornøyd med brikken da. Da blir det på en måte litt mer avslutning, og jeg tenker at det kan bli friskt med en kontrast! Så etterpå skal jeg se om jeg finner en lilla rest i stashet mitt!

Jeg har også ett eget strikketøy til jobb/ta med bort. Det er ett par sokker jeg strikker til Junior. Han har etterspurt ullsokker i lang tid, og endelig har jeg fått startet på ett par.
 Garnet jeg strikker i kjøpte jeg i Åre, og er Zauberball fra Schoppel.
Gleder meg til å komme litt lenger inn i nøstet, hvor det blir litt mer farger :) Sokkene strikkes på pinner 2,5 mm om jeg ikke husker helt feil...

Jeg holder også innimellom på med Sea Salt.
Jeg liker fargen, og garnet er nydelig å strikke med.

 Grunnen til at jeg ikke strikker mer på denne er at jeg har 2 store nøster som triller sånn av gårde, så jeg er avhengig av plass til de i strikkekurva. Og som regel er det lettere å bare ta opp ett annet strikketøy, enn å rydde i kurva...
Men siden dette er og skal bli en sommertopp, så må jeg prioritere denne litt mer framover tror jeg!

Ett annet enkelt TV-strikketøy er dette babyteppet i Dale Babyull.

Teppet vokser sakte, men sikkert. Garnet er godt å strikke med. Det gjelder bare å følge med på når man skal strikke rett og vrang... Har måtet rekke opp noen ganger, da det ble loddrette striper i stedet for ruter i strukturen...  Men da får man jo bare kost seg enda lenger med strikketøyet da ;)

Ferdige prosjekter

De ferdige prosjektene har jeg stort sett vist når de har blitt ferdige da, men jeg har ett jeg ikke har vist fram ennå!!
Jeg har endelig fått ferdig skjørtet jeg har strikket i Paljett!

28/100 Fluffy skjørt i Paljett
Dette skjørtet strikket jeg med utgangspunkt i bildene på skjørtet In the clouds, som jeg fant på Ravelry. Siden jeg ikke klarte å finne ut hvordan jeg skulle få tak i mønsteret, så strikket jeg sånn jeg trodde det skulle gjøres. Og ble veldig fornøyd med resultatet! 

 Jeg startet med linningen, og strikket til den passet meg rundt livet. På slutten la jeg inn 3 knappehull, og sydde i knapper med en gang. Knappene er treknapper jeg har kjøpt på ebay for en stund siden.

Så plukket jeg opp masker langs den ene langsiden av linningen. Der hvor det er kneppet sammen plukket jeg opp bare på den innerste delen.


Jeg økte en maske i hver maske etter at jeg hadde plukket opp maskene, og fant ut at dette ble sånn passelig masse masker.
Så strikket jeg bare rett, rett, rett, rett, rett.....

Nå skjørtet hadde fått passe lengde, så felte jeg av alle maskene.

  For å så en litt penere avslutning, så heklet jeg på en kant med picot'er.

 Jeg ble veldig fornøyd med skjørtet! Det eneste som er nå, er at skjørtet faktisk er for stort til meg.... Jaja! Jeg har planer om å strikke flere sånne skjørt, så det skal vel alltids bli ett på meg!
Har også planer om å renskrive mønsteret med litt flere detaljer og informasjon etter hvert!

 Dagens kopp

Denne koppen har jeg fått av ei flott dame, som bor i Alta, Marianne. Hun var en god støtte før og etter at junior ble født. Mange gode samtaler hadde vi, som var til god hjelp for meg som skulle bli mor for første gang.


Så flyttet hun og familien til Alta, og kontakten ble dårligere.
En dag møtte jeg ei god venninne av henne, som mor i barnehagen jeg jobbet i, og når denne venninna skulle på besøk i Alta, benyttet jeg anledningen til å sende med en hilsen til Marianne.
Og så var jeg så heldig at jeg fikk en hilsen tilbake, og det var denne flotte koppen! Så hver gang jeg tar den fram og bruker den, så sender jeg noen gode tanker nordover ;)

 

 Stash jeg har kjøpt

 Jeg mener jeg har vist fram det jeg har kjøpt, og ikke har jeg kjøpt så veldig masse i det siste heller. Prøver å ha fokus på å bruke av det jeg har.

 

Inspirasjon

Det er stadig noe som inspirere, men jeg prøver å ikke la meg påvirke av så mye for tiden, og heller finne inspirasjon i det jeg holder på med, sånn at det blir ferdig.
Men fargene i naturen inspirrer meg i alle fall til å være ute for tiden. Og ikke minst flagget som stadig vaier i vinden, nå i mai, inspirere meg til å prøve å bruke mer farger. Og de gir meg energi! :)

En blogg som gir meg mye glede og inspirasjon er
Tante er fortsatt GAL!!

 

Ting jeg har lyst å lage

Massevis, men nå skal jeg gjøre ferdig noe av det jeg har! Og når jeg har kommet ned til 10 prosjekter skal jeg starte på denne

Morten-qvale-sandnes_garn_norske_ikoner38415_v2_medium_small2

 Men i andre farger, jeg skal strikke den med mønster som går i grønn-turkise toner. Gleder meg!!!

Men nå skal jeg spise lunsj, før jeg leter fram en lilla rest til den gule brikken, og prøve å få avsluttet den!

Ha en finfin dag!

-Annette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!