torsdag 1. mars 2018

Jeg ville også ha en genser!

Derfor startet jeg i januar på en genser til meg selv, men jeg innså etter hvert at det hadde blitt ett eller annet feil, for jeg tror den første bolen kunne passet en hest... Og så stor er jeg da ikke! Så da rakk jeg den opp og la den unna ett par uker, mens jeg strikket Kristianes høstgenser.

Forrige uke var det tid for å ta den fram igjen!
Og planleggingsdagen hjalp meg godt i gang, og på tirsdag, bare en uke etter så var denne genseren ferdig, og størrelsen ble bra!


Mønster: FuzzyPåfugl fra Pickles.no

Garn: Big Fuzz

Pinner: 7 mm

Ett enkelt og greit mønster, som var kjapt og logisk å memoere. Med pinner 7 mm så voks genseren fort. Med tanke på at ermene er glattstrikket, så gikk de også kjapt unna! Ermene er passe smale og lengden perfekt, sånn at de ikke "blir i veien". De er akkurat sånn jeg liker ermer.
Godt fornøyd med denne, selv om jeg må spytte litt hår/ull innimellom, men det kommer seg kanskje etter en vask. For jeg hadde jo ikke tid å skylle den opp, før jeg bare måtte ta den i bruk :)

1 kommentar:

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!