søndag 11. mars 2018

Når minnene strømmer på


For en stund siden, kanskje 1,5- 2 år, så fikk jeg spørsmål fra mamma om jeg vil overta syskrinet som hadde vært bestemor (mormor) sitt. Det sa jeg såklart ja til. Jeg syns skrinet er flott, samtidig som det er knyttet mange gode minner til dette skrinet.
Jeg husker bestemor hadde dette stående inni krå ved siden av pipa og stolen hun gjerne satt i når hun holdt på med håndarbeid.
Det var alltid spennende å få lov til å åpne, og se på det hun hadde oppi der.


Når man åpnet lokket, kom man til den øverste delen, og alt det som er oppi her tror jeg er det samme som når bestemor hadde skrinet. 
Det er sakser, nålepute med nåler i, det er sytråd, trykknapper, knappenåler, strikkepinner og flere andre småting. 


Når man så løfter på lokket, så finner jeg flere skatter etter bestemor. Her er det en del strikkepinner, stoffbiter, glidelåser og sikkert andre ting. Jeg har ikke kikket så masse på det ennå, faktisk.
Det er egentlig veldig emosjonelt å åpne syskrinet, for da syns jeg at jeg det lukter bestemor, og mange gode minner strømmer på. 

Har du noe sånt som du setter stor pris på, og som fremkaller gamle og gode minner?

2 kommentarer:

  1. Skjønner hva du mener! 😊 For 7 år siden da min fra døde arvet eg syskrin/bordet etter min farmor og det var helt MAGISK å ta det i bruk ❤️

    SvarSlett
  2. Hadde den samme opplevelsen for noen måneder siden, da mamma tok fram det gamle skrinet etter bestemor �� helt likt, og så mange minner ��

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!