onsdag 21. februar 2018

To ulike, men likevel like sokker!

Garnbutikken Fortuna har en sokkesamstrikk, som heter 12i18. Den går ut på at man skal strikke 12 par sokker i 2018.

Mønsteret som skulle strikkes i februar var Gygridsokkene som det heter på norsk.


Jeg valgte meg disse to garnene til mine sokker. Ett valg jeg ble veldig godt fornøyd med!




Mønster: Hagrid's Knitted Socks av Lise Engdal
Dette mønsteret er på både norsk og engelsk.

Garn:
grå: Nalle fra Novita
det andre: We're different fra Wollmeise. (80% ull, 20% nylon)

Pinner: 3 mm

Jeg ble veldig fornøyd med disse sokkene. De sitter som støpt på føttene mine, og jeg gleder meg til å ta de i bruk.
Mønsteret er enkelt og greit. Det er perlestrikk og fletter som er greia her. Jeg er i utgangspunktet ikke så veldig glad i perlestrikk, men det ble ganske stilig her da.
Jeg har etter hvert lyst å strikke ett par til, i glattstrikk, bare for å se hvordan det blir.
Wollmeise-garnet er veldig godt å strikke med, og det også godt å ha på beina, så nå gleder jeg meg til å ta i bruk sokkene :)
Jeg lot meg også fasinere av hvor ulike uttrykket på sokkene ble. At det ble så stor forskjell på "stripene" oppover leggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!