lørdag 27. januar 2018

Når man kjøper til garn, uten magebeltet

Når jeg nå strikker babyjakke, av rester fra ett sett jeg strikket i høst, så måtte jeg jo nær sagt, gå tom for garn.... :o


Og siden jeg syns at en baby fortjener mer enn 1,5 arm, hvorav den ene hele også faktisk var 5 cm for kort, så måtte jeg kjøpe mer garn.

Jeg stakk innom garnbutikken på vei hjem, og hadde jo selvsagt lagt igjen magebåndet hjemme. Men etter å ha kikket litt i hylla kom jeg fram til at det måtte være farge 22 jeg skulle ha. Så jeg kjøpte med meg ett nøste, vel vitende om at jeg fikk bytte om det ble feil farge. 


Vel hjemme sammenligner jeg magebåndene, og innser at av og til har jeg veldig flaks. For ikke bare var det samme farge, men det var jo samme fargepartiet også!!
Så nå strikker jeg i vei på det andre ermet, og feller litt sjeldnere og strikker ermet lenger, så får jeg strikke det første ermet på nytt etterpå!


2 kommentarer:

  1. Har man flaks, så har man flaks👍 Ser ut til å bli en god jakke😀til et lite menneske!

    SvarSlett
  2. Det var jammen flaks, så søt jakke du strikker!

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!