søndag 14. januar 2018

Hjertelig start på søndagen

Jeg kom over ei oppskrift, som jeg ville prøve og fant fram garn, pinner, saks og nål, som dere ser over.



Og siden jeg ikke giddet å gå i kjelleren og hente posen med fyllvatt, så fant jeg fram denne boksen med trådender, og tenkte jeg kunne teste om det gikk an å bruke, det var ikke så store prosjekt jeg skulle til med.
Jammen funket det godt!

Her er resultatet!

Hvert hjerte tok meg vel ca 25-30 min fra jeg la opp, til jeg fikk hengt det opp til pynt.

I følge oppskriften så skal de toves, men jeg valgte anna garn, og droppa tovinga, det funket fint det også. Fordelen med tovinga er jo at de blir litt tettere.

Jeg har nå en plan om å strikke opp flere, i flere farger og garntyper. Tenker også å strikke noen med refleksgarn i, om jeg finner igjen refleksgarnet mitt. Er jo fine å pynte ytterjakken med også disse da!

Ble du inspirert og fikk lyst å strikke hjerter?
HER er oppskriften, som er gratis og på norsk!
Tusen takk til Lofotstrikk for ett flott og enkelt mønster!

---------------------------------------------

Planen videre i dag, er å få ferdig tå på selbustrømpe nr 2, og feste ender, så kan jeg kanskje få overlevert de i morgen.
Her skinner sola fra blå himmel idag, så vi må vel prøve å komme oss ut en tur også!
Ha en flott søndag du også da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!