torsdag 30. juli 2015

59/100 - Trådfest

I dag tok jeg meg omsider på tak, fant fram nåla, saksa og Pepsi Max'en, og satte meg ned med en liten trådfest for meg selv.



Utrolig så fort det faktisk går, når man først setter seg ned...

Svosj... 

Så hadde jeg festet trådene på en bursdagsgave, en hals, en glassbrikke og 4 kopptuer.
Lurer du på hvordan tingene ser ut? Det skal du nå få se ;)

Hals

33/100 -  Hals

Denne er strikket i garnet Milano fra Hjertegarn, på pinner 7 mm. Til denne brukte jeg ett helt nøste på 100 gram. Denne ble akkurat passe vid og høy, så tror dette kommer til å bli en favoritt til høsten.

Kopptue - Venninneflette

34/100 - Venninneflette
Ble visst veldig dårlig farge på dette bildet, her i kveld, men denne kluten er altså gul! Dette er den som jeg viste bilde av tidligere, som jeg strikket på i ferien!
Dette er første kluten i boka til Bitta Mikkelborg - Kluter.
Jeg har strikket denne i Tuva helårsgarn på pinner 3 mm.

Kopptue - Kjekkas
35/100 - Kjekkas

Dette er klut nr 2 i samme bok som over. Men denne er strikket i Drops Love you, med restene av det gule fra forrige klut.
Også denne er strikket på pinner 3 mm.
Fargene på denne ble skikkelig friske, men samtidig varme og gode, så jeg må se om jeg ikke får til ett bedre bilde, i skikkelig lys en dag.

Men nå tror jeg dette får holde for i kveld, dat dette ble mer arbeidsomt jeg tenkte, siden jeg ikke hadde lagt inn noe på Ravelry og begynte å gjøre det samtidig.
Men den som venter på noe godt osv... ;)

Skal kose meg med noe strikking nå, før jeg ta kvelden. I helga har jeg planer om å bare slappe av, og nyte de siste timene i ferien for denne gang.... :)

Ha en god kveld, og helg du også da!

AnnetteK

1 kommentar:

  1. Trådfesting er litt kjedelig, men du verden så godt det føles når man er ferdig :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!