søndag 16. februar 2014

Ikke først, ikke andre, ikke tredje, men fjerde forsøk blir bra!!

Jeg har bestemt meg for at under OL skal UFOene mine til pers!!
Som tenkt så gjort, og jeg dukket nedi kurven min. I en av posene fant jeg ett garnnøste og en rundpinne, hvor jeg en gang hadde lagt opp til ett eller annet. Sikkert en lue...?

Men jeg så snart at dette ikke kom til å bli nok garn. Kanskje derfor jeg ikke kom lenger enn til å legge opp?

Denne hadde nå ligget noen måneder og falt innunder betegnelsen UFO ~UFerdigeObjekter.

"Hm... hva nå?" tenkte jeg.
Jeg har jo bare denne ene resten av dette garnet, så da måtte jeg være kreativ. Og siden jeg innså at det sikkert ikke var nok til en lue, så kanskje det kunne holde til pulsvanter?

Jeg startet på med friskt mot, men innså at det var ikke dette jeg hadde lyst å lage, og rakk opp igjen.

Så prøvde jeg med på ett pannebånd, hvor jeg strikket i litt forskjellige retninger. Første litt riller, så plukket jeg opp masker langs kanten for å strikke glattstrikk. Men det ble ikke så bra som jeg hadde sett for meg og håpet på, så da var det bare å rekke opp igjen, for tredje gangen. 

Så kom jeg på at jeg kunne jo hekle ett pannebånd.... JA!!


Her er den spede starten, jeg har vel kommet 4-5 ganger så langt nå. Og dette blir jeg fornøyd med altså! Liker sånne brede pannebånd, og fargen og garnet er fantastisk.
Nå består spenninga i om det blir igjen nok garn til kanter rundt, eller om jeg må finne en rest i en kontrastfarge til kanten.
Og om jeg skal finne en annen rest, hvilket garn og hvilken farge skal det være tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!