torsdag 18. juli 2019

Fram fra vår-dvalen og fullført

I mars var vi en tur til Hamar, minstemann var der og spilte ishockeycup sammen med laget sitt, og siden eldstemann hadde en tidligere klassekompis som bor der, fant vi ut at det var greit å dra hele gjengen.

Å kjøre til Hamar tar jo noen timer, og siden det stort sett er sånn at det er mannen som kjører og jeg sitter på, så benyttet jeg anledningen til å strikke bolen på Cortinagenseren min.
Det skulle jo bare være ensfarget og på pinne 4 mm, så gikk det litt kjappere enn jeg faktisk hadde forutsett!


Jeg hadde jo bare med blå nøster, så da jeg kom opp til der jeg skulle starter med første mønsterbord, da måtte jeg bare legge det fra meg. Og ikke nok med det  jeg hadde jo ikke med en ekstra pinne for å starter på ermene, for jeg drømte jo ikke om at det skulle gå så fort...

Da vi kom hjem ble den liggende i prosjektbagen sin, helt til jeg dro den fram igjen i starten av juli. Da strikket jeg den første mønsterborden og hele ermet på en kveld!! Gjorde ikke så mye annet den kvelden nei...

Og med det var jeg godt i gang igjen, og den fikk bli med opp på hytta. Jeg fikk da en litt vill plan om at den skulle være ferdig til vi skulle ha selskap, det rakk jeg da ikke.


Men det tok ikke mange dagene før jeg fikk den ferdig. Det som tok tid, var mønsteret oppe på bærestykket, siden det ble strikket over 338 masker.

Nå er den ferdig og vasket opp. Jeg har ikke dampet den, men det å glatte den ut og tørke den flatt så syns jeg det ble ett bra resultat likevel.
Kjenner jeg er veldig fornøyd med denne, som nok kommer til å bli flittig brukt framover.


Genseren heter Cortina genser, mønsteret er fra Dale garn og jeg har strikket den i Natural Lanolin Wool (100% ren ny ull) på pinner 3,5 og 4 mm.

2 kommentarer:

  1. Fantastischer genser. Jeg er imponert.
    Jeg elsker dette mønsteret. Det ble designet for Vinter-OL i 1956 og er inspirert av det vakre Setesdal-mønstert.
    Jeg tår også på nålen.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker godt de gamle mønstrene jeg, og særlig når de er i rundfelling eller raglan.
      Ha en fortsatt fin sommer!

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!