onsdag 31. juli 2019

Fra kaos til garnkjøpestopp

I anledning at vi holder på å gjøre om soverommene våre hjemme, så måtte jeg pakke sammen garnsamlingen min.
Ja, jeg kaller det samling, da det høres mer positivt ut enn ett garnlager. Og i tillegg er ikke målet å ha ett lager, men garn som jeg har lyst å strikke noe av. 
Jeg har i flere år kjøpt ett nøste her og ett nøste der, fordi jeg syns de er fine. 

Da jeg måtte flytte garnet mitt, så jeg at jeg har garn nok til flere år med strikking, og tenkte derfor at 2020 skulle bli ett år hvor jeg strikket bare fra samlingen, og ikke kjøpe noe nytt.

Her er garnet som er stappet sammen og står i kjelleren. Kurvene, posene, kista, alt er smekkfullt av garn. Og når jeg så dette bildet nå, så det ikke så mye ut, men det er faktisk mer enn det ser ut til! 


Men saken er jo at jeg har jo også ganske mye, som ligger (og slenger) i en ende av stua. Og som om dette ikke var nok, så har jeg den siste kjøpt garnpakker over en lav sko. Jeg måtte jo sikre at jeg fikk kjøpt inn det jeg har lyst å strikke før jeg skal ha garnkjøpestopp! 

Så etter å ha bestilt veldig mange garnpakker, så har jeg nå kommet til at jeg kan ikke vente til 2020 med å sette i gang prosjektet mitt, med å strikke fra garnsamlinga. 
Fra i morgen 1.august 2019, skal jeg IKKE kjøpe inn nytt garn. 

Men når det er sagt, så har jeg ett unntak, og det er garninnkjøp til bestillinger jeg skal strikke, for det må jeg jo, om jeg skal fortsette å strikke bestillinger. Jeg har tenkt å strikke mindre bestillinger og mer til meg selv, men noen bestillinger kommer jeg til å ta innimellom, når det er noe jeg har lyst å strikke. 

Nå ser jeg mest fram til at vi skal få ferdig rommene, så jeg får ordnet garnhylla mi igjen, og systematisert garnet mitt. Når det er gjort kan jeg kanskje vise dere noen av prosjektene jeg skal strikke. 

Har du en garnsamling? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!