søndag 19. august 2018

Bok; 1222 av Anne Holt

Innimellom strikkinga er jeg veldig glad i å lese bøker.
Noe som desverre har blitt lite prioritert de siste årene. Det at jeg nå i sommer har lest to bøker, håper jeg er det som skulle til for å snu dette, og at jeg blir å lese flere bøker framover. Etter å har vært medlem i flere bokklubber opp gjennom årene, så har jeg jo en del bøker å ta av. Og skammelig få er lest... Dette håper jeg nå å få gjort noe med, tror det finnes en del "skatter" i bokhyllene nemlig.


En god start på fridager...
Jeg har nå kost meg med slutten på boka jeg har lest de siste par ukene og en kopp kaffe.






1222 av Anne Holt er en kriminalroman fra 2007.

Dette er en roman om en (liten) mengde mennesker som ble værfaste på Finse, etter at en orkan førte til at Bergensbanen sporet av. Det fantes ingen veg ut av uværet, og helikoptrene kom ikke fram før været hadde gitt seg.
Mens de venter på å bli reddet ut, blir to av menneskene funnet drept, og Hanne Wilhelmsen må igjen begynne å tenke som den politietterforskeren hun engang var, i Oslo-politiet.
En klassisk kriminalroman, som likevel leker med sjangeren, og med klare referanser til vår egen tid og levesett.

Liker du krimromaner kan jeg så absolutt anbefale denne.
Spennende, men likevel "rolig".


Nå skal det bakes ut og stekes rundstykker til en sen søndagsfrokost, før det blir litt forskjellig baking, hekling, klesvask, strikking etc gjennom dagen.
Ha en finfin søndag du også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!