tirsdag 29. august 2017

Det royale svøp


Jeg satt nå å kikket over prosjektlista mi, som ligger til høyre i margen der -->
og da innså jeg at jeg ikke har blogget det royale svøp, som jeg strikket i vår og på tidligsommeren.

Eller jeg har jo blogget om det flere ganger, men ikke når det var ferdig.

Nå er det jo omtrent 1,5 måned siden det var ferdig, og mottaker har mottatt det for en god stund siden, og var veldig fornøyd.


Jeg strikket det i Viking sitt babyull, som er 100% merino, på pinner 3,5 mm.

Da jeg var ferdig med den innerste firkanten, var jeg redd teppet ble lite, så jeg tenkte at siden jeg ikke gidder å rekke opp, får jeg heller strikke blondekantene lengre.
Da jeg hadde strikket den første siden, etter mønsteret, innså jeg at med enda en kant rundt, så kom teppet til å bli mer en stort nok til en baby. Så da var jeg glad jeg ikke rakk opp for å strikke den innerste firkanten større!


Hvor stort teppet ble til slutt, etter damping husker jeg ikke lenger, men det ble stort nok!

Må si meg veldig fornøyd med dette teppet. Selv om det tok lang tid å strikke det, så var det likevel aldri kjedelig. Men jeg hadde behov for å variere med andre prosjekter underveis. Og kanskje var det nettopp derfor jeg ikke oppfattet det som kjedelig, for jeg holdt aldri på så lenge av gangen av jeg ble drittlei det, selv ikke en uendelig lange kanten rundt.

Så jeg ser ikke bort fra at det med tid og stunder kan blir flere sånne, men da skal jeg også starte i godtida ;)

Til de som lurer på mønsteret så finner du det på denne siden- Det royale svøb.
Mønsteret på den siden er på dansk, men er veldig greit å forstå altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!