tirsdag 22. august 2017

Lue som varmer

Det går i kjolestrikk for tiden, men det er jo ikke alltid det passer å ha med og/eller strikke på ett så stort plagg som en kjole, og når garnet i tillegg røyter en del, da er det kjekt med ett litt mindre prosjekt ved siden av.

Så da ble det til at jeg strikket denne lua, til faren til noen klassevenninner av guttene.

Lua er tykk og god, da jeg har tvinnet garnet hele veien rundt på hele lua. Så blir han kald på ørene og hodet til vinteren, så vet ikke jeg!


Garnet er Falk, og pinner er 3 og 3,5 mm. Det gikk vel med ca 100 gram til sammen tror jeg.

Siste jeg strikket denne sa jeg jo at aldri mer, men nå har jeg funnet ut hvordan jeg skal tvinne tråden, så det både ser pent ut og uten at det blir så mye styr av det. Så nå ser jeg ikke svart på å skulle strikke flere sånne luer, og Liverpool-luer.

Verre er det at den foretrukne garnbutikken holder på å selge ut Falk-garnet, og ikke skal ha det lenger. Og Falk er den eneste garnet jeg har funnet som har den riktige grønnfargen! Jaja, godt det finnes flere garnbutikker rundt om i byen da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!