mandag 26. juni 2017

En fullført Håkon

Håkongenseren ble ferdig forrige mandag, etter at jeg har strikket den to ganger.
Dette er vel en av de største strikkeutfordringene jeg har hatt/tatt på meg, og jeg strevde en god del, men kom i mål til slutt!


Jeg ble veldig fornøyd med sluttresultatet, og kanskje spesielt med tanke på at jeg har montert den helt på egen hånd også!


Måtte jo prøve den selv når den var ferdig, for å kjenne etter om den ble grei å ha på.
Som dere ser på dette bildet så er den litt stor til meg, den er jo herrestørrelse L, så det er jo kanskje ikke så rart.

Men det som er litt trist oppi det hele, er at jeg fikk melding i dag om at genseren var for stor til han som skulle ha den.
Jeg har målt og målt, og passet på at målene skulle stemme, men det har likevel blitt en feil en eller annen plass.

Genseren er strikker i SandnesGarn sitt Smart, og det gikk med totalt 18 nøster til denne genseren.
Jeg har strikket den ensfarga delen av bolen på pinner 3 mm, og mønsterdelen på pinne 4 mm.


1 kommentar:

  1. Den var kjempefin, og så mykje arbeid som ligg bak. Trasig at den ikkje passa, endå du strikka den etter måla. Håper du får selt den, eller kanskje gje den i gåve.

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!