mandag 7. desember 2015

Krise eller ikke krise?

I dag har jeg ryddet masse i garnet mitt, og sjekket over at det var lagt inn på Ravelry.
Nå har jeg fått tatt alt på stua, men frykter at over halvparten er igjen ennå... DEt er nemlig en del i kista og posene oppe på soverommet vårres!
Jaja, men så langt har jeg blitt positivt overraska over at det ikke er verre enn som så, når det kommer til mengde garn! Spørs hva som venter når jeg tar fatt på resten da...

Diverse heklegarn/kunststrikkegarn...

Jeg har ikke bare strikkegarn...
Jeg har også 2,7 kg  "heklegarn".
Eller jeg vet at Maxi og Dixi også brukes til strikking - kunststrikking, men jeg assosierer det hekling likevel jeg.
Har ingen umiddelbare planer med dette, men plutselig en dag finner jeg vel noe :) Dette er garn jeg har overtatt etter farmor som ikke bruker av det lenger.

Her kommer stripene på advenstskjerfet fra i går.

6.desember-striper
Nydelig!! 

Men, jeg har fått en liten krise!!!
Jeg holder nemlig på å gå tom for bunnfargen, det grå!! Iiiiiik!

Garnet er Nalle fra Novita.
Hadde jo tenkt at jeg kunne lage flere skjerf, siden jeg har ett nøste hvitt og ett mørk grått. Men det er foreløpig alt for kort!!

Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre!?!
Jeg vet at Strikk Innom har dette garnet, men det sitter litt langt inn å bestille, da nøstet koster 59,- kr, og det er en grei pris, men det tilkommer porto på 50,- kr!!!
Må visst tenke litt på det. Men skjerfet skal jo bli ferdig, så da ender jeg vel opp med at jeg bestiller likevel.

Hmmm....
Nå kom jeg på at jeg kan jo forsåvidt kjøpe ett til av de andre to fargene også da???
Hmmmm.... *tenke, tenke*


Her er dagens miniskein i adventskalenderen min. Jeg tror dette er Arwetta, som jeg ikke har prøvd før, så det gleder jeg meg til.

Nå skal jeg nøste opp og strikke striper, mens jeg ser håndballkampen mellom Norge og Puerto Rico!
Heia Norge!!

AnnetteK

1 kommentar:

  1. Så kjedelig at du går tom for bunnfarge, men jeg hadde nok bare bestilt mer :P hehe
    Arwetta er et nydelig garn å strikke med <3 Strikket et babyteppe i det garnet for noen år siden :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!