lørdag 22. august 2015

72/100 - Ukas to - 2!!! prosjekter! Faktisk!!

Denne uka har jeg virkelig vært flink til å holde meg til bare 2 prosjekter og de har jammen vokst også!!

Hjemme har jeg strikket på Sea Salt, og nå begynner jeg å se en ende på den, faktisk! 


Jeg var veldig i tvil om jeg skulle strikke toppen med innsving eller ikke...?

Vanligvis pleier jeg å hopper over den delen, og som oftest gjør jeg det fordi det krever minst av meg, da kan jeg bare strikke ivei uten å tenke så mye. 

Men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle strikke sånn det står i mønsteret, så da ble det med innsving, så får vi se hvordan det blir. 

Det virket veldig lovende da jeg prøvde den på. Juhuu!

Jeg har nå igjen ett par-tre runder før jeg er ferdig med økningene etter innsvingen, og da er det stort sett bare kanten nede igjen, og så må jeg feste endene, men det er faktisk ikke så mange av de heller. 

Å strikke med garn fra kone er utrolig praktisk, på mange måter! 

Det beste er vel i grunnen at den står i ro på gulvet, uten å trille under sofaen, eller trille seg inn i andre nøster for så å floke seg. 

En annen grunn er at det er en vannvittig lang sammenhengende tråd, så jeg slipper å bytte nøste i tide og utide :) 
Og jammen ble ikke det nøstet en nøstet av også så stort at jeg slipper å skjøte det også!!!

:) :) :) 

Men siden toppen begynner å bli litt stor å dra med fram og tilbake på jobb, så måtte jeg ha ett mindre prosjekt. 





Planen for dette hekletøyet er at det skal bli ett trekk til en av sofaputene våre.Fargen er ikke så ulike fargene på gardinene. 

Jeg har allerede laget en liten brikke til salongbordet i garnet, kommer bilde av den etter hvert... 
Og så fant jeg ut at det hadde vært fint med en pute i samme fargen også, så da satte jeg igang med en helt enkel oldemor-rute. 

Jeg ser at jeg får ikke nok garn til baksiden, så der vil jeg tro jeg kommer til å bruke noe hvitt eller svart garn?

Men jeg innså her om dagen at jeg burde ha brukt en litt tykkere heklenål, for det ble ganske stivt og litt tungt å holde på med, men det blir forhåpentligvis stødigere som pute da!?! 

Ønsker deg en flott og kreativ sommerhelg! 

AnnetteK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!