tirsdag 18. august 2015

70/100 - Restestrikk, en stripe til bare...

Etter at jeg var ferdig med skjørtet som jeg viste lenger nede her, så satt jeg fortsatt igjen med en del rester...
Så da tumlet tankene rundt hva jeg kunne bruke de restene til. Jeg surfet litt på Ravelry, og kom over flere aktuelle prosjekter.

Men da jeg kom over Simple Sprinkle by Veera Välimäki visste jeg hva jeg skulle strikke.
Så da var det bare å sette i gang.



Dette gikk raskt unna, og det tok ikke lang tid før jeg gikk tom for garn.
Jeg kom ikke gjennom hele mønsteret, men kom langt nok til at det ble en grei løs hals.


39/100


Halsen ble forøvrig gitt bort til ei ung kommende barnehagelærerinne. Håper og tror den kommer til å bli brukt en del til vinteren, for hun ga uttrykk for å like den og den blir nok vel varm.

*****

Det har ikke vært tidenes sommer sånn værmessig, men den siste uka nå har vi fått sol og sommertemperaturer så det holder! 


Så i ettermiddag måtte vi bare finne fram bassenget og fylle det med vann, så guttene fikk avkjølt seg litt.
Med god hjelp av gode naboer fikk vi jammen fylt det opp med hageslange i stedet for å måtte gå med x antall bøtter med vann gjennom huset!

Nå som sola har tatt kvelden og mørket har seget på, så har je krøpet godt oppi sofaen. På bordet har jeg tent noen lys, for det er så koselig :)


Nå skal jeg snart legge bort PC'en og finne fram strikketøyet. 

Ha en koselig kveld du også! 

AnnetteK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!