tirsdag 14. november 2017

Plutselig følte jeg at det løsna litt

I går kveld fikk jeg en sånn herlig følelse av at det er lys i tunnelen, og at det er håp om at jeg snart får ferdig noe!  
Jeg har jo bare fullført skogstrollet siden august, eller deromkring. Men nå skjer det ting! 


Det går framover med prosjektene mine, i alle fall de to som jeg har fokus på, Genser med forskyvninger...


...og Mariussokkene.

Jeg har nå blitt ferdig med alle delene på genseren, så nå gjenstår montering og halskanten.
Genseren skal syes sammen med sånn usynlig søm,   og det har jeg ikke gjort før. Men heldigvis så finnes det mange fine videoer på YouTube, så nå vet jeg hvordan det skal gjøres. Så til helga skal det monteres. Må prøve å gjøre det når det er litt dagslys, så jeg ser at det blir bra.

I sokkene har jeg brukt Mariusdiagrammet, og laget min egen variant, da jeg bare fant mønster til tykkere garn. Jeg strikke med Sterk, og pinner 3,5 mm, så da laget jeg min egen variant jeg.
Dette er det første av 3+1 par (dvs ei som skal ha tre par og ei anna skal ha ett ;) ).

Nå skal jeg spise ferdig frokosten, så blir det litt strikking og podcast, før jeg drar på jobb, sånn i lunsjtiden.

1 kommentar:

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!