mandag 20. november 2017

Det er detaljene som teller...

Vil dere høre og se mer om genseren? 
Satser på det, for her kommer det (sannsynligvis) ett siste innlegg om den :)



Å sy sammen med usynlig søm, var overraskende lett, egentlig. Jeg hadde jo aldri gjort det før, så da var det bare å søke litt på YouTube, og prøve.
Jeg fant en kort og grei, norsk video som viste hvordan det skulle gjøres, og så prøvde jeg, og det gikk jo veldig greit!
Ble veldig fornøyd med resultatet!
Over ser dere innsiden av ermet, sidene på bolen ser likedan ut.





Det var felt til raglan-felling på både ermene og for- og bakstykke, også disse ble sydd sammen med usynlig søm. 


På innsiden av de usynlige sømmene, ble det veldig synlig hvor sømmen var, men syns ikke det gjør noe. Syns egentlig den sømmen også ble bra jeg.



På ermene er det samme mønsteret som på bolen, bare i en mindre utgave.

Og til slutt må jeg bare vise ett siste bilde av hele genseren.


Her er den ferdig vasket og dampet, og ja den henger litt skjevt...
Men tanke på hvor lei jeg var genseren underveis, er jeg veldig godt fornøyd med resultatet. Denne hadde aldri blitt ferdig om det ikke var for at det var en bestilling. (Takk Gro for at du ga meg denne utfordringen, som både har frustrert meg og gledet meg!!)
 
Syns jeg fikk til en flott genser jeg. Og konklusjonen er at dersom jeg noen gang skal strikke denne genseren igjen så skal den strikkes rundt, så sparer jeg meg en god del arbeid.

Mønster til genseren kan kjøpes her.

Den er strikket i Dale sitt Lerke (52 % merinoull, 48% bomull), på pinner 3 mm.
Forsåvidt ett godt garn å strikke med, men det delte seg hele tiden, så jeg måtte følge med at jeg fikk med meg alle trådene hele tiden. Jeg brukte 17 nøster til denne.

1 kommentar:

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!