søndag 4. august 2019

Når hoderegningen tuller seg til

I helga har jeg fått strikket litt på jakken jeg holder på med, på bestilling. Jeg er omsider ferdig med bolen, og var klar for å strikke ermer. 


Siden jeg skulle ha 58 masker tenkte jeg at det er jo 2 mindre enn 60, så da legger jeg opp 20 + 20 + 20 + 18 masker.
Så gjorde jeg det. Syns underveis at det virket veldig bredt...


Jeg strikket ferdig hele vrangborden før jeg fant ut at jeg skulle prøve den på arma mi. I det jeg tok den på meg, innså jeg regnefeilen, at jeg hadde lagt opp 20 masker for mye.

Da var det i grunn bare en ting å gjøre, nemlig å trekke ut pinnene.


Så regnet jeg på nytt, og fant ut at 16 + 14 + 14 + 14 var mer passende maskefordeling. Og la opp på nytt.


Nå virket alt mye mer riktig!


For å være sikker på at ermene blir like, og får økningene på samme plass valgte jeg å strikke begge vrangbordene, før jeg satt de inn på samme pinne. Så nå blir det to ermer på en gang :)

Strikker du ett eller to ermer om gangen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!