lørdag 1. juli 2017

Juni har blitt Juli


Jeg har den siste tiden fått ferdig flere bestillinger, noen - Håkongenser, Mariussokker og Dahlslue - har jeg vist dere tidligere, og i tillegg har jeg fått ferdig 6 kopptuer og Det royal svøp, bilder og innlegg om de kommer etter hvert.

Akkurat nå har jeg ingen bestillinger på pinnene, siden jeg sliter med å få tak i garnet til den neste. Det siste jeg har hørt nå er at det garnet kommer inn først i slutten av juli, så da blir jeg nok å starte med den neste på lista mi. Må bare avtale garn og farger først.

Det betyr at jeg i mellomtiden har tid til mine egne prosjekter. Så i dag går det i teppestrikking og -hekling.

Strikketeppet er Garter Squish, som strikkes i tredobbelt restegarn i ulike farger og kvaliteter. Her bruker jeg kun garn hvor jeg har igjen minst halve nøstet, for at fargeskiftene ikke skal bli for tett. Helt enkel rillestrikk, med en I-cord-lignende kant. Enkelt og effektfult!

Hekleteppet er Granny Stripe, som hekles med litt tykkere garn, eller dobbelt garn som er litt tynnere, på heklekrok 5 mm. Helt enkelt med 3 og 3 staver sammen, i mellomrommet mellom stavgruppene på omgangen under.

Så få vi se hvilke prosjekter jeg finner fram i morgen, må jo jobbe litt med flere nå som jeg har mulighet!
Hva holder du på med i kveld da? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!