mandag 2. februar 2015

Sokkestrikkepausen er over...

Sånn egentlig er jeg ikke så glad i å strikke sokker. Tror det henger sammen med at jeg var med på en sokkealong for noen år siden, og det blir litt stress og kav for å få ferdig alle jeg startet på... 

Men på nyåret nå ble jeg inspirert av ei god venninne til å strikke sokker. Ikke flotte mønstersokker som hun strikket på, men jeg ville strikke restegarnssokker. Har jo en del smårester av sokkegarn liggende. Garn som ikke har vært brukt til sokker, men til sjal.... :) 

Uansett, jeg bestemte meg for å bruke noen av restene på ett helt enkelt sokkepar til minstemann.
Jeg strikket noen cm vrangbord før jeg gikk over til glattstrikk, da innså jeg at dette ikke ble sokker til minstemann, men til meg selv. Jaja, sånn kan det gå. Og ullsokker får jeg jo aldri nok av! Går jeg ikke barbeint hjemme, så har jeg ullsokker på, nemlig! 

Ble ett fargerikt par, som sitter perfekt på føttene. 
God fornøyd med disse :)

Og jeg rakk akkurat å bli ferdige med disse, før jeg fikk en bestilling fra ei på jobb. Hun ville jeg skulle strikke 2 par til samboeren hennes.  

 
Disse 2 parene er strikket i størrelse 43. Garnet jeg brukte her var VikingRaggen og pinner 4 mm. Helt greit garn og passe tykt til at det gikk ganske greit unna.

Så fra å ha strikket 1 par sokker i hele 2014, har jeg allerede strikket 3 par i år, startet på det 4. paret, og jeg har planer om flere!! 

-Annette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!