mandag 16. juli 2012

Husmorpoeng og strikketøy

I går fikk jeg plutselig sånne FlyIngLady-mailer igjen. For noen år siden meldte jeg meg på dette, som gikk ut på å få daglige husmoroppgaver for å få ett skinnende rent og ryddig hjem.
Jeg trodde jeg hadde meldt meg av, og hadde igrunn glemt hele greia, da det i går plutselig dukket noen mailer igjen. Oppgaven i går var å skrubbe komfyrplatene og knottene. Men siden vi ikke har sånn gammeldags komfyr var ikke dette noen oppgave for meg. Jeg tenkte ikke noe mer over det, før nå.

Når guttene og jeg var ferdig med frokosten idag, og minstemann ristet tutekoppen sin med melk, så det sprutet melk både her og der, fikk jeg det for meg at jeg skulle skrubbe alle frontene på kjøkkenet, og før klokka rakk å  passere 10.00 var jeg ferdig. Nå lukter det såpe, og man kan igjen se at frontene er høyglansa :)

Skinnende rene fronter.


Godt fornøyd nå ja :)

Ellers så har vi i dag hatt trivelig besøk av det ene søskenbarnet til mannen, og hans familie. Alltid like trivelig, blir bare så alt for sjelden.

Eldstesønn fikk i dag pakke i posten, med spill og faktabok om dinosaurer. Så i kveld har vi spilt og lest. Koselig. Og jeg innså atter en gang jeg at kan veldig lite om emnet, men nå er det en sjanse for at jeg kan lære noe.

Nytt strikkeri
Resten av kvelden skal jeg bare slappe av i sofaen, med TV-titting og strikking. Kanskje kommer jeg på at jeg skal feste noen trådender også. Har en del prosjekter som bare mangler ferdigstillelse.

Ønsker alle som er innom en riktig god kveld!

1 kommentar:

  1. Haha! Fins det virkelig nokon som sender slike mailar? Her er det verken julevask eller vårreingjering, berre flaks at noko vert vaska. Vel, iallefall er det ikkje noko som er tipp topp her.

    Ha ein fin dag med eller utan rein komfyr :-)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!